Milandpeuters

Iedere maandagochtend zijn de Milandpeuters op school. Onder begeleiding van juf Lia werken en spelen zij samen met de kleuters. Tussen 8.20-8.30 komen de peuters naar school. Zij nemen iets te eten en te drinken mee voor in de kleine pauze en waar nodig ook spullen om te verschonen. Peuters vanaf 2,5 jaar zijn van harte welkom. De overgang van ‘peuter’ naar groep 1 leerling verloopt vlot en goed omdat de kinderen al helemaal gewend zijn aan de juffen, de andere leerlingen en het schoolgebouw.

Wilt u meer informatie? Bel dan naar 0172-685506 of stuur een mailtje naar daisy.lehmann@degroeiling.nl

Hoe ziet een ochtend Milandpeuters eruit?
We beginnen in de kring bij de andere leerlingen van de onderbouw. De kinderen kunnen dan een boekje ‘lezen’ en ze hebben nog de tijd om afscheid te nemen. In de kring zingen we het liedje over de dagen van de week en we tellen tot de juiste dag van de maand. Daarna gaan de peuters samen met de kinderen van groep 1 en juf Lia naar de Kinderkeet. Daar staan de tafeltjes al klaar voor een gezamenlijke activiteit en er is genoeg ruimte om te spelen en te bewegen.


De boekjes van Dribbel zijn populair. Deze boekjes spreken erg aan omdat er weinig tekst in zit en er op iedere bladzijde een flapje zit om open te doen. Jonge kinderen genieten van de verhaaltjes en de herhaling. Zo kunnen ze met elkaar de boekjes ‘lezen’. Het thema ‘verstoppen’ sloot goed aan bij ‘de flapjes’ en daarom hebben we ook allerlei verstopspelletjes gedaan.

Vorige week stonden er puzzels op de tafels en kon ieder op zijn niveau puzzelen. Ook hebben we het spelletje “Muisje, muisje ,waar zit je?” gedaan. De kinderen die al wat langer op school zijn, begrijpen al iets van het tikken en gepakt worden maar de peuters vinden het prachtig om achter elkaar aan rond te rennen.
Om 9.30 uur is het tijd om terug naar het klaslokaal te gaan. Daar mogen de peuters kiezen wat ze willen doen: op het kleed met constructiemateriaal spelen, in de bouwhoek, in de huishoek of een spelletje uit de kast. Het is leuk om te zien dat de peuters samen spelen met de andere kinderen uit de onderbouw.
Na het eten en drinken gaan we buiten spelen. Er wordt gefietst, in de zandbak gespeeld en de karren en fietsjes komen uit de schuur.